Post thumbnail
KAS IR ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMI (RPT)?


Ja Tu dzīvo ar robežstāvokļa personības traucējumiem (RPT), Tev varētu būt sajūta ka katra diena ir kā cīņa pašam ar sevi, bet patiesībā, ir vairākas lietas, ko Tu vari darīt, lai sev palīdzētu. Šī sadaļa piedāvā dažus praktiskus padomus, kā tikt galā ar spēcīgajām emocijām ikdienas dzīvē un veicinātu Tavu psiholoģisko labklājību ilgtermiņā

Ar laiku tu iemācies labāk tikt galā ar [RPT]. Es ar šo personības traucējumu cīnos jau 15 gadus, tomēr ar katru gadu es jūtos spēcīgāka un labāk tieku ar to galā.



Kā es varu ikdienā tikt galā ar spēcīgajām emocijām?

Ja Tu esi pārņemts ar savām specīgajām emocijām, Tev varētu palīdzēt koncentrēšanās uz vienu emociju. Tabulā zemāk minēti daži padomi, ko Tu vari izmēģināt un pārbaudī,t vai tie Tev palīdz. Ar laiku, Tu, iespējams, atklāsi pats savas tehnikas un varēsi tās pievienot šim sarakstam.


Kā Tu jūties

Ko Tu varētu darīt,lai tiktu tam pāri

dusmīgs, neapmierināts, nemierīgs
  • saplēst avīzi vai kādu papīra gabalu
  • sist spilvenu
  • mest ledus gabaliņu vannā tā, lai tie sašķīst
depresīvs, bēdīgs, vientuļš
  • ietīties segā un skatīties savu mīļāko seriālu
  • iesmērēt savas rokas ar smaržīgu roku krēmu
  • uzrakstīt visas savas negatīvās emocijas uz papīra un pēc tam to saplēst
  • klausīties mūziku, kas uzlabo tavu noskaņojumu
trauksmains, saspringts
  • uztaisi sev karstu dzērienu un dzert to lēnām, pievērs uzmanību garšai un smaržai, krūzes formai un tās svaram Tavās rokās
  • desmit reizes dziļi ieelpo, katru skaļi skaitot
  • pieraksti visu, kas tev nāk prātā par attiecīgo brīdi, kurā tu atrodies, piem., laiks, datums, sienu krāsa, mēbeles, kas atrodas telpā, utt.
  • ieej karstā vannā vai dušā – tas var palīdzēt mainīt Tavu noskaņojumu, radot nomierinošu atmosfēru un fiziskas izjūtas, kas novērš uzmanību no domām.
disociatīvs, neesi kontaktā ar savu ķermeni, sajūtām, it kā būtu “spaced out”, it kā Tavs prāts “peldētu” kaut kur tālu.
  • pakošļā gabaliņu ingvera vai čillī
  • sasit plaukstas un pievērs uzmanību skaņai un sajūtai plaukstās
  • izdzer glāzi ledus auksta ūdens
vēlme sevi ievainot
  • parīvē ledus gabaliņu tajā vietā, kur vēlies sevi ievainot
  • pielīmē uz ādas līmlentu vai plāksteri un tad norauj to
  • ieej aukstā vannā


Ja es jūtos ļoti slikti, bet nespēju izteikt vārdos, kā es jūtos, es uzlieku noteiktu rokassprādzi, tad mani tuvākie draugi un ģimene zina, ka man šajā brīdī ir grūti un ka man varētu būt nepieciešama iejūtīga un mīloša attieksme un rūpes.




VAI MAN IR SLIKTA PERSONĪBA?

KĀ IR DZĪVOT AR ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMIEM (RPT)?

VAI MANA DIAGNOZE VARĒTU BŪT KĻUDAINA

KAS IZRAISA ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMUS (RPT)?

KĀDA VEIDA ĀRSTĒŠANA VAR PALĪDZĒT ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMIEM (RPT)?


Categories:

Tags:

 Mental Talk 2020 © Visas tiesības aizsargātas