Atvēlot nedaudz laika, lai padarītu savu psiholoģisko labklājību par prioritāti Tu vari lielā mērā izmainīt to, kā Tu jūties. Dažas idejas:

  • Runā ar draugiem un ģimeni. Uzsākt komunikāciju, kad tu nejūties labi var būt grūti, tomēr pastāstot par savām negatīvajam domām, tās bieži šķiet vieglāk panesamas.
  • Izveido rīcības plānu, kur meklēt palīdzību krīzes situācijā. Kad Tu jūties labi, izveido rīcības plānu, kā Tu gribētu, lai par tevi parūpējas krīzes situācijā. Piemēram, Tu vari uzrakstīt uz papīra lapas un nodot šo ziņojumu tuviniekiem, vai izveidot krīzes situācijas rīcības plānu kopā ar savu terapeitu. Atceries, ja Tev ir pašnāvnieciskas domas vai Tu raizējies, ka varētu sevi nopietni ievainot, Tu vari zvanīt Skalbes diennakts krīzes tālrunim (sk. “Noderīgi kontakti”).
  • Atrodi speciālista palīdzību. Organizācijas kā Latvijas Kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija, Latvijas Klīnisko psihologu asociācija, Latvijas psihoterapeitu biedrība apvieno psihologus, ārstus, sociālos darbiniekus, pedagogus un citus speciālistus un piedāvā plāšu sertificētu speciālistu klāstu.
    Sertificēta klīniskā psihologa privātprakse (Mg.psych. Agnese Zagorska; tel. 22015135; epasts: info@mentaltalk.lv)
  • Centies rakstīt garastāvokļa dienasgrāmatu. Tas var palīdzēt Tev noteikt un atpazīt lietas un situācijas, kas izraisa Tavas garastāvokļa izmaiņas. Tu vari šo informāciju tālāk izmantot, lai nākotnē iemācītos veiksmīgi tikt ar šīm situācijām galā.
  • Pietiekami izgulies. Pietiekami daudz miega sniedz Tev enerģiju un palīdz tikt galā ar sarežģītajām izjūtām un pieredzi.
  • Veic regulāras fiziskas aktivitātes. Fiziskas aktivitātes kā piemēram, dejošana vai došanās pastaigā var novērst tavu uzmanību no pašreizējā garastāvokļa un palīdzēt atbrīvoties no trauksmes vai dusmu pilnās enerģijas.
  • Ēd veselīgi. Tas var palīdzēt Tev uzņemt nepieciešamās uzturvielas un enerģiju, lai spētu tikt galā ar sarežģītām situācijām Tavā dzīvē.

Kad es esmu situācijā, kas mani ļoti aizkaitina un izraisa mana garastāvokļa strauju svārstību, no kuras es nevaru izvairīties vai to izmainīt, es šo situāciju sadalu piecu minūšu intervālos un cenšos pārvarēt katras piecas minūtes […] Sadalot to mazākās daļās, šī situācija kļūst vieglāk paciešama.




KAS IR ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMI (RPT)?

KAS IZRAISA ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMUS (RPT)?

VAI MAN IR SLIKTA PERSONĪBA?

KĀ IR DZĪVOT AR ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMIEM (RPT)?

VAI MANA DIAGNOZE VARĒTU BŪT KĻUDAINA

KĀ ES VARU SEV PRAKTISKI PALĪDZĒT TIKT GALĀ AR SPĒCĪGĀM EMOCIJĀM?

KĀDA VEIDA ĀRSTĒŠANA VAR PALĪDZĒT ROBEŽSTĀVOKĻA PERSONĪBAS TRAUCĒJUMIEM (RPT)?


Categories:

Tags:

 Mental Talk 2020 © Visas tiesības aizsargātas